heheheheh. just for fun
11/18/07
10/30/07
Janin Vs Jahil!!!!


10/27/07
Lagi pasal Angkasawan Negara
Hmm apa-apa aja la...org byk mulut bole cakap byk2. tapi semua orang ada 1 mulut jer. pelik2!!
10/26/07
Sembunyi vs cauda equina
~~peripheral type of urinary bladder dysfunction due to lost of sensory and motor function of urinary bladder which lead to dificulty in starting or stoping the urine stream then later will coz overflow incontinence~~
Two absolute different things!!!
amir what are you doing????????
10/23/07
Pudenda interna
READ MORE
Psychoanalysis
| Disorder | Rating |
| Paranoid Personality Disorder: | Low |
| Schizoid Personality Disorder: | Low |
| Schizotypal Personality Disorder: | High |
| Antisocial Personality Disorder: | Moderate |
| Borderline Personality Disorder: | Low |
| Histrionic Personality Disorder: | Moderate |
| Narcissistic Personality Disorder: | Moderate |
| Avoidant Personality Disorder: | Moderate |
| Dependent Personality Disorder: | High |
| Obsessive-Compulsive Disorder: | Moderate |
-- Take the Personality Disorder Test -- -- Personality Disorder Info -- | |
10/22/07
Facts about NN, Russia

Just Follow Law
10/18/07
Untitiled
Dah lama jugak x hapdate blog nih...busy sgt2.
So skang nih walaupun tgh cycle neuro still la jugak nak hapdate blog nih. hehehe
Tapi sbb busy so letak gambar je lah...gambar2 nih ade yang diamik mase cuti ada gak yang lepas cuti....huhuhuhuhuh!
7/2/07
merapu di pagi senin
6/29/07
yeay since me baru je sampai umah, rase malas lagi nak hapdate blog nih. plus internet here in my home is quite slow hehehe ye la kan dah bese pakai tenet super laju..matila* kekwat. hmm pada sesiapa yg dah dtg beberapa kali tuk bace sumthing kat blog nih<--ayat perasan star. sori la ek sbb dah menghampakan hangpa sume...
zeleo baru je sampai umah ari khamis arituh....skang nih tgh berehat2 lagi sbb penat sgtzzzz. walaupun dlm flight dpt layanan yg sgt best dari flight crews but still 13 hours in flight made me supedupe tired....so now i'm home n dun want to think anything bout the lousy russia n their craziness.......
Maybe this monday i'll start my practiccal here in Hospital Melaka. hhuhuhu i can see this practical will be interesting n little bit of tired. ngeh ngeh ngeh...x sabar nak g sambut baby....comels la baby2 ni.. but some of my frens said that all babies kind of not cute during few days after they being delivered..but for me all of them is miracles. All those apgar score and baby first cry thingy make me more eager to go for practical…….
Ok la it's 2 o' clock in the morning now. I'm going to sleep now tata
6/10/07
My speciality
1 / pediatrics / 40
2 / gastroenterology / 40
3 /emergency med / 40
4 / anesthesiology / 39
5 / dermatology / 38
6 / colon & rectal surgery / 38
7 / physical med & rehabilitation / 38
8 /ophthalmology /38
9/ occupational med /38
10 /plastic surgery /37
11 /urology/ 37
12/ radiology /37
13/ otolaryngology /37
14/ aerospace med /35
15 /psychiatry/ 34
16 /nuclear med/ 34
17 /radiation oncology /34
18 /allergy & immunology/ 33
19 /general internal med/ 33
20 /rheumatology/ 33
21 /orthopaedic surgery /33
22 /preventive med /33
23/ general surgery /33
24/ thoracic surgery /32
25/ pathology /32
26/ neurology /32
27/ obstetrics & gynecology 32
28 /med oncology /32
29 /hematology/ 32
30/ nephrology /31
31 /neurosurgery/ 31
32 /pulmonology /30
33 /infectious disease /30
34 /endocrinology /29
35/ family practice/ 28
36/ cardiology/ 26
6/9/07
Pysiotherapy
Ultraviolet ray and therapy
Ultraviolet (UV) light is electromagnetic radiation with a wavelength shorter than visible light but longer then soft x-rays. It can be subdivided into:
- near UV (NUV) 200-400nm wavelength,
- far or vacuum UV (FUV@VUV) 10-200nm,
- extreme or deep UV (EUV@XUV) 1-31nm.
Mechanism of action is:
- Penetrating
- Ionizing
When considering the effect of UV radiation on human health and the enviroment, the range of UV light is often subdivided into Long Wave or "blacklight" UVA (320-400nm), Medium Wave UVB (280-320nm) and Short Wave or "Germicidal" UVC.
Beneficial effects:
A positive effect of UVB light is that it induces the production of vit D in the skin. It has been estimated that tens of thousands of premature deaths occur in the US annually from a range of cancer due to insufficiency of UVB exposure (via Vit D deficiency). Another effect of Vit D insufficiency is osteomalacia (rickets), whc can result in bone pain, difficulty in weight bearing and sometimes fractures.
UV radiation has another medical application, in the treatment of skin condition such as psoriasis and vitiligo. UVB and UVA radiation can be used, in conjunction with psoralens (PUVA Rx). In case of psoriasis and vitiligo UV light with wavelength of 311nm is most effective.
Low dose laser therapy
Physical factor: monochromatic, coherent, polarized, focused/directional electromagneticwave
MOA:
- Unknown but is said to be due to activation of molecule.
- Reactivation of anti-oxidant system à free radicals
- ATP system syntesis
- Phagocytosis and Lymphocytic activity
- Collagen Production
- ATP system syntesis
Way:
- Local
- General
- When blood irradiate by laser light
- Blood radiation:
- Extravessel – transfuse + irrad from ptt
- Intravessel – into vein
- Supravessel – direct above large vessel
- Extravessel – transfuse + irrad from ptt
Indication:
- General:
- Chronic inlfm D
- PUD
- BA
- Local:
- Wound healing
- Inc speed of healing
- Antibacteria action
- Stimulation of bio process
- Stimulation of nerve regeneration
Contra indication:
- MI, angina pectoris coz it has analgesic action whc can leads to silent ischemic
- Irradiation on eyes coz it can leads to retina damage. (NB! Wear dark glasses during procedure).
Infrared Therapy
Infrared radiation is electromagnetic radiation with wave length longer than visible light but shorter than radio waves. The name means "below red" (from Latin infra, "below"), red being the color of visible light of longest wavelength. IR spanning Three orders of magnitude.
λ = 100nm – 1mm
Application:
- Low level (T˚ only incr +0.1 ©C)
- Cosmetic procedures
- Surgery, coagulation (low modality)
5/28/07
Bila CikPut Diganggu…..
Pada pukul 1pm waktu tpt….Rantaian SMS telah terjadi..
Zeleo: dah tido ke?
Cikput: X. aku nk try siapkan Russian mlmni klu smpt. Nape? Ko dah abes case report?
Zeleo: Baca imah!! Sepku sgtz…
Cikput: Tau. Dah bace. Yg pasal Shea tu kan?
Zeleo: X bg tau Aku pun..Kecik hati sayaßsambil post2 gentel rambut….
Cikput: Ala, jgn la marah aku. Tp ko dah bace kan? JgnMarah ek?
Zeleo: Hahaha…..Kpala naik kaki pegi kat ketiak le pasni jawabnyer.
Cikput: What?
Zeleo: Slipar tahan pintu, angin tolak tingkap, pastu mancis bakar lilin, beli kipas baru, patutla coklat aku abes. Cirit x?
Cikput: Don't tell me ko dah start charut2 cam L**e
Zeleo: Bulu tangkis jatuh tepi net pastu kene pijak memang le x Nampakn?
Cikput: Eh, kesiyal la kau. Ko ingat bergoncang ke t***k aku bile kau menyalak kat bilik tu?
Zeleo: T***k mastura penyek, Mak esah bontot tonggek, Jenab kepala ngokngek. Si jeton plak gigi kongkek. Tercabut bulu itik tu bile die tau.
Cikput: Kau apesal hah –BLANK-?
Akhirnye dgn kjasama Cikput (diluar pengetahuan beliau) aku bjaya menyiapkan Entry pening kepala nih.
Tq CikPut
5/26/07
Post moterm MoscowGames07 pt.II

Bangga siot aku ... petikan akhbar ВЕСТНИК НГМА Май 2007г.
Masuk sokabau akedemi....bangga...bangga...bangga...bangga...bangga!!!!
5/22/07
Take a break......
5/15/07
Ha ko nak sgt kan??

Ni adalah gambar CikPut mase tgh berjuang mempertahan kan bangsanye kira2 30 thn dulu..gambar skrang camne? tatau.....
Ekceli CikPut ni berasal dari kepulauan papua new guinea <--matila x tau eja. parent die sorg dari Brazil sorg lagi dari Siam. hmm patut le name ko pelik bagai kan CikPut. umur Cikput ni dah 58 taun tapi die prasan lagi yg die tuh diva meletup. padahal CikPut uols tu dah kertu dah asar dah...sila sedar occay. huhuhuh mati la kene memdrem ngan Cikput pasnih.
Ni Apak sedara CikPut yang dah lame x jumpe. FYI yang tgh diri kat blakang tu yer..bukan yg tgh duduk nih!
ha cakap pasal menderem CikPut nih ade la sikit2 tersabit ngan Mak Bedah pawang cucu tok Kelambit dr Jawa tengah tu. hmm tu la pasal die ni terol gels menderem bagai ni. So sape2 yang x kenai lagi ngan CikPut nih jgn la carik pasai na..nnt x pasai2 ang jadik monyet kepala dungga. heheh tuje la menderem uols yg paling hebat kan??kan CikPut kan? hmm ok la sampai sini dulu la pasal uols naa CikPut. Next time i tell more bout uols occay..iols ade kelas la pg nih busy!!! papai.
5/14/07
BENCI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
really wanna go home NOW!!!!!!
5/13/07
Selamat Hari Ibu buat Ibuku yang tersayang
Puan Hajah Jamaliah binti Mohd Idris...
Terima kasih dan Sekalung tahniah buat dirimu.
Terima kasih kerana membesarkan aku
Dari aku bergelar Embryo
Hingga kini bergelar Zeleo
Diri ku tidak henti-henti disayangi dan dididik
Dirimu tidak pernah mengenal penat bila diri ini memerlukan mu
Tatkala aku sedih dirimu turut bersedih
Begitu lah jua bila melihat diriku gembira
Pasti penat lelahmu hilang begitu sahaja.

This was very long time ago!!! last raya with my Family especially my father
Pengorbananmu dalam membesarkanku bersama-sama
Kakak,
Abang,
dan
Adik-adik
Tersangat lah besar
Tidak terbalas dangan wang ringgit.
Segala kan ku ingat hingga akhir nanti.

On the day that I come to Russia
Kini,
Dirimu bergelar ibu tunggal,
Namun pemergian seorang lelaki bernama suami itu bukan lah halangan buat mu
Bukan halangan buatmu untuk terus menjaga dan mendidik kami adik-beradik
Sinar kasihmu tidak pernah pudar.
Kepayahan dan keperitan itu dirimu jadikan sbg dorong untuk lebih menyayangi dan mengasihi kami.

Last 2 years raya without me..huhuhu so sad!!
Emak,
Dirimu pernah meluahkan isi hati kapada kami anak-anak mu ini
Harapan untuk melihat kejayaan mengiringi hidup kami.
Hidup senang dan mampu berdikari.
Pernah aku membuat dirimu menitiskan airmata
Rasa terkilan dengan diriku yang hanya tahu bermain-main
Yang sentiasa alpa dgn masa depan
Yang tidak pernah memikir apa yang menanti pada hari kemudian.
Apa yang ku tahu hanyalah bersuka-ria
Tapi kini kutelah sedar
Kegembiraan itu tidak bererti
Tidak memberi sebarang makna
Jika dirimu akan berduka
Aku menyahut seruanmu
Akan aku buktikan anak mu ini
Mampu mengecap kejayaan
Mampu mengapai awan nan tinggi

Again my bro n sisters on raya withou me.. :-(
Akan ku pastikan
Selepas ini
Hanyalah kegembiraan
Hayalah tangisan kegembiraan yang terpancul diwajahmu
Hanyalah titisan air mata kesyukuran yang terlakar.
Hanyalah senyuman yang diukir
Agar terpadam segala kedukaan
Tiada lagi tangisan sedih
Tiada lagi tangisan duka.
2 lagu ini ditujukan buat semua insan bergelar ibu.........
Akan ku pastikan wahai Emak......Selamat Hari Ibu
I love you.....

